Haha, Indier Är Allt Härliga

| Postat i: Filmklipp

Lagom Rolig Lördag

| Postat i: My Life In Words

Gårdagen spenderade jag först med Lisa och Sara, lite senare kom även in underbarling.
Hade inte träffat han på 6 dagar, vid nio åkte jag och han till hälla och köpte lite gott och sedan
'hem till han för att kolla på film och bara mysa. Så otrolig skön fredag! Vi vaknade halv elva
och åkte ner på stan vid två, för han skulle hem till Stockholm. Nu sitter jag i min ensamhet och försöker göra klart mitt matte prov, medan jag vet att jag inte kommer träffa Daniel förrän på tisdag igen, och mamma är hos Lasse. Det är en sådan där lagom rolig lördagskväll!

Gör lite annat mellan matteuppgifterna.
Jag kan bara säga att alla ni som har ett öga  för matte och verkligen förstår, ni är så lyckligt lottade!
Just nu läser jag matte B och har ingen aning om hur jag ska kunna klara matte C!

För mig är det här lika med SAY WHAT?

Ååh, Bara Älskar Dessa Två!

| Postat i: Music

Torsdag!

| Postat i: My Life In Words

Haha, jag bara älskar Sid i Ice Age!
Så jäkla ful på något sätt så han nästan blir charmig!

Gillar verkligen att mamma är tycker filmerna är så bra!
Så söt min mammis är!

Inte Som På Reklamen

| Postat i: Allmänt

Hur goda ser inte dessa ut att vara?
Mamma och jag köpte hem sådana igår och de var verkligen inte som på reklamen!
De var ju helt okeej, men fyllningen inuti är torr och om man vill att dne ska bli kletig
och god som på reklamen måste man värma de först!

Kletig och god? Skulle inte tro det!

Top Model - All Star

| Postat i: My Life In Words

Woho, två avsnitt av Top Model 17 - All Star i kväll!
Tittade super mycket på Top Model förut, men blev tillslut för mycket.
Mycket roligare nu när man känner igen massor av de som har varit med tidigare!

Haha, Sötaste!

| Postat i: Filmklipp

En Av Väldens Bästa Är Nu 18!

Sköna Fredag, Härliga Lördag Och Ljuva Söndag

Har haft en super bra helg! Den började med att jag och Sara tog med mat till mig från Spicy och käkade, snackade lite skit, skrattade. Sedan gick hon på en teater och jag chillade hemma. Mötte sedan upp Sara vid nio och satt och snackade på stationen tills hennes buss kom, träffade även på Lövgren där! Var så otroligt längesedan jag träffade henne!

Lördagen började med att övningsköra och sola med mamma, sedan hem till Daniel men vi åkte snabbt hem till mig igen för att ladda ner F1 och kolla på det. Tyvärr cpade mitt internet så det tog hur lång tid som helst att ladda ner, så myste lite och råkade somna i en timme eller så. Vaknade v sju och pluggade lite innan vi tittade på Mission Impossible 4 och käkade glass med maränger! Så otroligt gott! Mös lite till och somnade vid två.

I dag degade jag och Daniel till två innan han stack till biblioteket och jag gick och simmade i 50 minuter. Nu är jag super trött, men ska försöka göra lite engelska och plugga lite teori innan jag tar chillkväll med film.

Den Sista Dagen Och Den Sista Natten

| Postat i: London

Tyvärr gick min dator sönder i går så hade ingen dator och var inte hemma, där av ingen uppdatering. Nu har jag fått låna mammas dator.

Onsdagen valde jag och Daniel att ta en lite sovmorgon, till nio! Skönt att få en timmes mer sömn, fast
så blev det väl ändå inte eftersom ingen av oss la oss så tidigt. Den här dagen var sista dagen och shopping dagen! Gick super mycket överralt och hittade en klänning, tre toppar och ett par shorts. Blev inte lika
mycket shopping som jag hade planerat eftersom Daniel och jag gjorde massor av annat under föregående dagarna. Daniel köpte sovinirer till sin familj, medan min mamma och bror fick varsin Toblerone, åt också
en sjujäklans god chokladtårta när jag och Daniel valde att fika istället för att leta reda på Sara och Johan.
Efter det åkte Daniel tillbaka till hotellet för han var på dåligt hurmör och var riktigt trött, så jag letade rätt på
Sara och Johan, köpte skjortor till Johan och sedan in på en pub och chillade järnet ett tag. Det var så
otroligt skönt att vila benen, jag hade nämligen världensträningsvärk i vaderna.

Sara och jag gick längst på stan, vi kom tillbaka till hotellet vid sju och jag hann väl med att ta
av mig mina skor och gå och kissa innan alla tyckte det var dags att äta. Så det var bara att snöra
på sig sina skor igen för att gå lite till. Gick till en intaliensk restaurang i närheten där vi bodde. Var
så sjukt gott! Åt också trerätters eftersom det var vår sista kväll och lyxade till det lite. Fick vila i någon
timme innan det var dags att bege sig till flygbussen, men mådde så otroligt illa efter restaurangen, fick kvälningar hela tiden. Väl vid busshållsplatsen fick vi vänta en timme innan bussen kom också, jag
sombara ville sova!

Somnade på bussen sedan i alla fall och när Daniel skulle väcka mig råkade jag kasta iväg
moblien en bit för jag blev så chockad, en snäll tjej lite längre fram tog upp det till mig.
Sov hela flygresan och i bilen hem till vässan.

Förra Tisdagen

| Postat i: London
Detta var en väldigt händelserik dag, så förbered er med mycket text och bilder!

Redan dagen före bestämde Daniel och jag för att gå på ZOO! Han hade nämligenaldrig varit på ett ZOO förut, så det är ju klart att vi skulle dit! Så jag och Daniel tog tunnelbanan dit tills tio när de öppnade och hade tänkt att vi skulle gå där i ungefär två timmar, men det sket ju sig på en gång. Det första vi gick till var territoriet med massor av ormar, sköldpaddor och andra sådana djur. I slutet kunde man gå och känna på riktigt ormskinn och krokodilskinn, lite små häftigt, jag såg även en glasburk med två döda grodor i då började jag må illa och gick där ifrån. Bara att titta på dessa djur tog en halv timme så om ni förstår sprack våran tidsplan på engång. Vi gick vidare till fiskarna, kameler superstor sköldpaddor som var runt hundra år! pingviner, apor, fjärilar, tigrar, lejon, zebror, giraffer och massor mer. Kom väl ifrån djurparken vid tre eller fyra på eftermiddagen. Vi gick igenom

Regent's Park för att sedan komma till Madame Tussauds, för att möta upp Sara och Johan. Som tur var hade vi redan bokat biljetter så vi slapp stå i den långa kön, kände mig lite som VIP men ändå inte eftersom där inne var det smockat med folk och man kom nästan ingenstans. Var inte alls som jag hade förväntat mig, men betyget höjdes upp av spöktåget, histora spåret och 4D filmen!

Efter besvikelsen åkte vi ner till city igen, kunde ha gått ner men det spöregnade så valde att ta tunnelbanan. Alla var överrens om att vi ville äta så gick först till någon mexikans restaugrang men hittade en annan lite mer ekonomisk intill. Käkade och hade det super trevligt, satt och tittade ut på alla människor som var tvugna att vara ute i regnet.

Daniel och jag bestämde oss för att gå på bio eftersom vi inte ville hem till hotellet redan vid sju-åtta, så nu var det bara att leta upp en bio, vilket det fanns gått om, faktiskt flera på vissa gator. Tillslut kom vi till Leicester square där det var en bio i en gammal teater! Fick även en gratis B&J och det tackar jag inte nej till! Ååh, så gott! på andra sidan torget fanns en M&M World! Med tre våningar olika M&M's saker och ett helt hörn med bara M&M godisar! Jag skulle kunna bo där inne!

Tillbaka till filmen och bion nu, filmen vi kollade på var Hunger Games och jag tyckte det den var riktigt bra.
Och biostolarna var leopardtryck på, värsta modebiografen!

Efter filmen begav vi oss hem till hotellet. Någon i tuben hade kissat i en mer flaska eller liknande och den låg mitt framför dörren när vi gick in, lite så äckligt så där, sedan satt de och
skratta åt det hela vägen.

Ännu en försenad!

| Postat i: London
Vaknade upp och hade samma morgonrutiner som igår, den ända skilnaden var att det var bara Sara som kom ner till frukosten med mig och Daniel, eftersom de hade sovit så dåligt så Johan inte orkade äta. Hade planerat att det skulle bli en shopping dag, men riktigt så blev det inte jag köpte mig i alla fall ett par träningskor för cirka 450 kronor! I Sverige hittade jag liknande från samma märke för minst 900 kronor. De är de skönaste träningskorna jag har haft!
Knatade runt en hel del sedan när vi åt lunch beställde jag pasta bolognese, efter 20 minuter kom servitören och sa att pastan var slut så jag fick ta en lasagne istället. Inte riktigt nöjd med det! Vilken resturang får slut på pasta mitt på dagen? Knas. Efter lunchen hittade vi en stripp-gata med bara en massa strippklubbar överallt.

Hittade även något cafe med konstiga tesmaker och ett cupcake-café som liknade vara något sorts gay liknande, det hängde nakna skyltdockor som var färgade i taket.

Senare på eftermiddagen begav vi oss till Imperial War Museum, som låg lite utan för själva stan. Det var någonting om andra världskriget och handlade om en massa flygplans om var med, så Daniel och Johan blev rätt glada. Om jag ska vara helt ärlig så blev nog Daniel gladast. Älskar min lilla knasboll!

Dag 2 Lite Försenad

| Postat i: London
Hann inte riktigt med att skriva igår, hände kanska mycket och så.
Men ska försöka skriva två dagar i dag!

Dag två i London vaknade vi åtta och käkade frukost på hotellet som bestod av
rostad macka med smör och ost och något glas mjölk, bättre det än ingenting så ska inte
klaga på den. Efter vad det bara att göra sig iordning för att sedan sticka ner till stan!
Först var Johan och Sara tvugna att låna vår dusch eftersom de inte hade något varmvatten
i deras och en kakelplatta som ramlade ner hela tiden i deras badrum.

Det var så otroligt skönt för det tog bara en kvart att gå ner på stan och den första butiken vi såg var Primarket så det var bara att gå in där på en gång! Så mycket kläder och så mycket folk så man visste inte ens var man skulle ta vägen. Killarna stack upp på övervåningen där det var betydligt mycket mindre folk, medan jag och Sara försökte tänka ut vart vi skulle börja någonstans men så hittade vi badkläder så började trängas runt bland allt folk där. Hittade tillslut en bikini i min storlek de flesta som jag ville testa var antingen förstora eller försmå i storlekarna. Det fanns även otroligt mycket trosor där så man höll på att smälla av, och särskilt när man såg prislappen - 17 svenska kronor för ett par trosor! Usch så många jag ville köpa, men i slutändan fick jag bara med mig ett par till kassan. På Primarket köpte jag ett linne, en bikini och ett par trosor för endast cirka 120 svenska kronor.

I alla fall efter några timmar inne på primarket gick jag och Daniel igenom Hyde Park för att komma till hotellet, det var så fint! Flera träd hade blommat ut och det var soligt och folk som vilade, solade,spelade fotboll, red och bara hade det mysigt i parken!

På kvällen gick vi till Big Ben och sedan vidare till London Eye. Jag hade fått några tips om vilka turistatraktioner som var bra och några som var dåliga, vissa tyckte det var att London Eye var överskattat. Själv tyckte jag inte alls det, vi åkte förstås näst sista turen och det var mörkt och alla lampor lyste upp staden! Bredvid London Eye fanns en spelhall som vi sedan gick till. Klockan var säkert elva innan vi tog tunnelbanan till hotellet. Dessutom var dagens flopp att jag inte hann köpa några bra gåskor så fick gå i mina högklackade eftersom mammas skor jag hade tagit med var försmå.

Lördagen Den 31 Mars

| Postat i: London
Första dagen på resan till och i London började med att mamma skjutsade mig, Daniel,
Johan och Sara till Skavsta flygplats. Flyget gick inte förrän halv nio så käkade lite
innan vi gick till gaten.

Kom till Stansted flygplats tio och hämtade våra väskor. Problemet
nu var att vi inte hade bokat någon buss från flygplatsen till London, tur fanns det platser
kvar i en av bussföretagen och köpte också retur blijetter till flygplatsen. När vi hade
fått biljetterna så kom vi på att vi hade glömt att fråga när bussen gick, hon i kassan
sa lugnt och fint att den gick om fem minuter så det var bara att rusha till bussen
med handbagage och vanligt bagage.

Det tog cirka en timme innan vi kom in i London och jag var övertrött så hade setat
och snackat hur mycket som helst i bussen på väg dit. Efter vi hade hämtat våra
väskor från bagageutrymmet så skulle vi navigera oss från bussplatsen till hotellet
vilket inte var det lättaste och jag blev en aning sur då eftersom jag var otroligt
trött och vi hade ingen koll på vart vi skulle riktigt

Tog tunnelbanan till
något ställe där vi skulle byta till en annan linje, tyvärr visade det sig att den stationen
vi var på hade just den linjen stängd så tog bussen två stationer och trodde att vi
hade kommit rätt men även där visade det sig att vi skulle ha åkt en bra bit till.
Köpte nu en karta och frågade en på något hotell som låg i närheten hur vi skulle ta oss till vårt
hotell, vilket det nu visade sig bara ligga ito minuter ifrån där vi var så det var bara att
knata den sista biten.

Väl framme på hotellet och när vi hade checkat in längtade jag bara
efter sängen, men eftersom vi bodde på ett billighets hotell var rummet mindre än 18kvm och
man kände varenda fjäder i sängen eftersom det var bara en sängbotten och ingen madrass över.

Back In Sweden!

| Postat i: My Life In Words
Kom hem redan igår från London, men hela den dagen
sov jag bort och var allmänt trött så det blev ingen
uppdatering. I dag har jag varit hos min moster
i stortsätt hela dagen.

Jag har planerat att skriva om en dag i London varje kommande
dagar, så ni får veta allt smått och gott jag
har varit med om. Kan bara säga att det är inte sista
gången jag åker dit! Helt underbart!

Nu ikväll ska jag ta det lugnt och kolla på tv,
har också laddat upp med toblerone och med chips och dipp!