Dag 2 Lite Försenad

| Postat i: London
Hann inte riktigt med att skriva igår, hände kanska mycket och så.
Men ska försöka skriva två dagar i dag!

Dag två i London vaknade vi åtta och käkade frukost på hotellet som bestod av
rostad macka med smör och ost och något glas mjölk, bättre det än ingenting så ska inte
klaga på den. Efter vad det bara att göra sig iordning för att sedan sticka ner till stan!
Först var Johan och Sara tvugna att låna vår dusch eftersom de inte hade något varmvatten
i deras och en kakelplatta som ramlade ner hela tiden i deras badrum.

Det var så otroligt skönt för det tog bara en kvart att gå ner på stan och den första butiken vi såg var Primarket så det var bara att gå in där på en gång! Så mycket kläder och så mycket folk så man visste inte ens var man skulle ta vägen. Killarna stack upp på övervåningen där det var betydligt mycket mindre folk, medan jag och Sara försökte tänka ut vart vi skulle börja någonstans men så hittade vi badkläder så började trängas runt bland allt folk där. Hittade tillslut en bikini i min storlek de flesta som jag ville testa var antingen förstora eller försmå i storlekarna. Det fanns även otroligt mycket trosor där så man höll på att smälla av, och särskilt när man såg prislappen - 17 svenska kronor för ett par trosor! Usch så många jag ville köpa, men i slutändan fick jag bara med mig ett par till kassan. På Primarket köpte jag ett linne, en bikini och ett par trosor för endast cirka 120 svenska kronor.


I alla fall efter några timmar inne på primarket gick jag och Daniel igenom Hyde Park för att komma till hotellet, det var så fint! Flera träd hade blommat ut och det var soligt och folk som vilade, solade,spelade fotboll, red och bara hade det mysigt i parken!

På kvällen gick vi till Big Ben och sedan vidare till London Eye. Jag hade fått några tips om vilka turistatraktioner som var bra och några som var dåliga, vissa tyckte det var att London Eye var överskattat. Själv tyckte jag inte alls det, vi åkte förstås näst sista turen och det var mörkt och alla lampor lyste upp staden! Bredvid London Eye fanns en spelhall som vi sedan gick till. Klockan var säkert elva innan vi tog tunnelbanan till hotellet. Dessutom var dagens flopp att jag inte hann köpa några bra gåskor så fick gå i mina högklackade eftersom mammas skor jag hade tagit med var försmå.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: