Förra Tisdagen

| Postat i: London
Detta var en väldigt händelserik dag, så förbered er med mycket text och bilder!

Redan dagen före bestämde Daniel och jag för att gå på ZOO! Han hade nämligenaldrig varit på ett ZOO förut, så det är ju klart att vi skulle dit! Så jag och Daniel tog tunnelbanan dit tills tio när de öppnade och hade tänkt att vi skulle gå där i ungefär två timmar, men det sket ju sig på en gång. Det första vi gick till var territoriet med massor av ormar, sköldpaddor och andra sådana djur. I slutet kunde man gå och känna på riktigt ormskinn och krokodilskinn, lite små häftigt, jag såg även en glasburk med två döda grodor i då började jag må illa och gick där ifrån. Bara att titta på dessa djur tog en halv timme så om ni förstår sprack våran tidsplan på engång. Vi gick vidare till fiskarna, kameler superstor sköldpaddor som var runt hundra år! pingviner, apor, fjärilar, tigrar, lejon, zebror, giraffer och massor mer. Kom väl ifrån djurparken vid tre eller fyra på eftermiddagen. Vi gick igenom







Regent's Park för att sedan komma till Madame Tussauds, för att möta upp Sara och Johan. Som tur var hade vi redan bokat biljetter så vi slapp stå i den långa kön, kände mig lite som VIP men ändå inte eftersom där inne var det smockat med folk och man kom nästan ingenstans. Var inte alls som jag hade förväntat mig, men betyget höjdes upp av spöktåget, histora spåret och 4D filmen!


Efter besvikelsen åkte vi ner till city igen, kunde ha gått ner men det spöregnade så valde att ta tunnelbanan. Alla var överrens om att vi ville äta så gick först till någon mexikans restaugrang men hittade en annan lite mer ekonomisk intill. Käkade och hade det super trevligt, satt och tittade ut på alla människor som var tvugna att vara ute i regnet.

Daniel och jag bestämde oss för att gå på bio eftersom vi inte ville hem till hotellet redan vid sju-åtta, så nu var det bara att leta upp en bio, vilket det fanns gått om, faktiskt flera på vissa gator. Tillslut kom vi till Leicester square där det var en bio i en gammal teater! Fick även en gratis B&J och det tackar jag inte nej till! Ååh, så gott! på andra sidan torget fanns en M&M World! Med tre våningar olika M&M's saker och ett helt hörn med bara M&M godisar! Jag skulle kunna bo där inne!


Tillbaka till filmen och bion nu, filmen vi kollade på var Hunger Games och jag tyckte det den var riktigt bra.
Och biostolarna var leopardtryck på, värsta modebiografen!

Efter filmen begav vi oss hem till hotellet. Någon i tuben hade kissat i en mer flaska eller liknande och den låg mitt framför dörren när vi gick in, lite så äckligt så där, sedan satt de och
skratta åt det hela vägen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: