Respekt ♥

| Postat i: My Life In Words
Ni som läser här var snälla och gå in och läs Emelies blogg inlägg häär! All respekt till denna tjej! Och givetvis till alla andra som vågar öppna upp och skriva om någonting så jobbigt som ätstörningar! Jag önskar att när jag hade det som mest psykiskt jobbigt att jag hade vågat öppna upp mig och visa alla att jag inte mådde bra. Jag vågade inte ens berätta för mina bästa vänner om mina psykiska problem och här är en tjej som vågar berätta och skriva helt öppet så att vem som helst kan läsa det att hon inte mår bra. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste ha varit att publicera inlägget och att bara ens skriva ner det. Mitt projektarbete i 3:an på gymnasiet skrev jag om den svåraste tiden och jag vet inte hur många gånger jag satt och grät för det var så jobbigt att bara skriva ner ord, tankar och känslor från den tiden. När jag läste hennes inlägg blev jag helt tårögd och jag tycker det är helt beundransvärt att hon skriver ut det. Verkligen all respekt till Emelie och alla andra som vågar skriva eller prata ut öppet om sina problem! Jag tror inte det är meningen när människor skriver ut sådana här personligt svåra och jobbiga saker att de vill att vi ska tycka synd om de, men det vi kan göra är att visa respekt, sympati och framförallt medmänsklighet. De visar bara att livet inte är så perfekt som andra kanske tror. De väljer istället prata ut om problem som det egentligen bara talas tyst eller negativt om, de öppnar de stängda dörrarna som samhället har stängt för att det är "dåligt" i samhällets ögon. Vare sig man har ätstörningar eller någon annan psykisk sjukdom så stängs dessa ämnen in för de har en negativ stämpel på sig. Som sagt det jag ville komma till med detta inlägg är att om någon väljer att öppna upp sig och psykiska sjukdomar eller någonting annat som gör att någon mår dåligt, visa respekt! 

så himla fint skrivet tack så jättejättemycket! Du är en så himla fin person kram!

såg inte ditt svar på australieninlägget, ja jag funderar på att åka när jag tagit studenten så det är tyvärr inte förrän nästa sommar. Angående inlägget ovan. Jag hoppas att du mår bra nu och att i alla fall du inte orkar prata med någon som står dig nära så finns jag här om du bara vill släppa ut allt jobbigt <3

Svar: Förstod det! Hoppas du kommer iväg dit då:)) Jadå, nu mår jag bra. Det var under 08-09 som jag mådde dåligt, men har tagit mig igenom det! Det som inte dödar kommer bara gör dig starkare :)
Johanna Johansson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: