Sammanfatting (OBS! Låååång)

| Postat i: My Life In Words
Har inte skrivit någonting på en hel vecka nu, så det kanske är dags för en liten uppdatering av allting som har hänt! Hehe.. Jag har faktiskt gjort en hel del under den gågna veckan, men när jag har tänkt på att jag ska skriva så har jag antingen glömt bort det eller så har jag inte orkat eller haft tid för tillfället.
 
Vi kan börja med förra torsdagen, då jag först jobbade till fyra sen hem och duscha och fixa mig för att sedan möta upp Jenkan. Vi satte oss på world of beer och väntade in Peter, så satt vi där och snacka och drack lite i någon timme säkert. Jennifer familj kom förbi en sväng också, jättemysigt!! Vet inte vad klockan var när vi gick till plutotältet där vi även mötte upp Joanna och några av hennes kompisar. Det var lite roligt för hennes vän från London var också med och hon har bott i Sverige när hon var liten, men när Joanna sa att hon skulle med tänkte jag inte på det utan tänkte bara på hur jobbigt det skulle bli att behöva prata engelska hela kvällen. Det var inte förrän någon dag innan city festivalen jag kom på att hon pratade ju svenska, så det skulle ju inte bli några problem haha. Jag har svårt att prata bra engelska när jag måste tänka på att jag ska prata engelska, annars brukar det faktiskt gå hyffsat bra att prata när jag inte tänker på det. Men det var skönt att jag inte behövde göra det under kvällen! Vi stannade inte så super länge, men hade den bästa kvällen sedan jag tog studenten!
 
 
 
Fredags till lördags var jag i lägenheten i Stockholm och hade en riktig myskväll med Daniel. Gjorde ordning tacos, dock köpte vi fel krydda... Köpte fahijtaskrydda istället för tacokrydda.. Men förpackningarna ser ju nästan helt likadana ut så vi tog bara någon och gick! Tur som var så smakade det faktiskt bra med fahijtaskrydda också, kanske ska börja köra med det istället för tacokryddan.. hehe... På lördagen bestämde vi oss för att ta tag och städa lägenheten lite mer och fick undan det mesta och städade och gjorde det fint.
 
I söndags var jag skitsur över att jag behövde jobba. Ogillar starkt de obekväma arbetstiderna, skulle aldrig orka med att jobba så hela livet ut. Men jag har försökt peppa upp mig hela veckan och tänka på att jag ska bara jobba under sommaren nu. Det känns som att jag inte har något liv alls de dagar jag jobbar, för ena dagen kan jag jobba två till halv nio eller nio och andra dagen jobbar jag klockan sju på morgonen till två eller kanske till och med fyra på eftermiddagen och då är jag helt slut och orkar inte träffa någon eller göra något över huvudtaget. Jaja, jag ska inte klaga! Jag ser framemot pengarna och dessutom har jag härliga arbetskamrater!
 
I går jobbade jag till två sen halv tre kom Lisa och Sara och hämtade upp mig så åkte vi till Erikslund. De var på bråvalla festivalen förra veckan så de berättade en hel del om den. Jag skulle aldrig klara av camping och festival i flera dagar, står knappt ut med att sova i tält längre en två nätter. Även fast de inte sov så mycket, men jag skulle inte klara av det ändå. Vi pratade en hel del om livet och 20-årskrisen som vi börjar känna av. Hahaha, orkar knappt med oss, stressade att vi ska fylla 20 nästa år och tycka att vi börjar bli gamla... Inte OK! Efter turen till Erikslund åkte jag till Stockholm igen och nu sitter jag här och skriver. Eller ja, jag kom ju igår kväll men då gjorde vi inte så mycket. Nu ska jag i alla fall ta och titta på Dumma Mig så jag och Jennifer sen kan se den på bio!!! En stor eloge till er som orkade läsa igenom alltihopa!! Starkt jobbat!
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: